måndag 5 oktober 2009

Från hagen å ut igen...




ÄNTLIGEN är han hemma mitt hjärta!!! efter lång tid på betet har han kommit ett steg närmre civilisationen... nu går han med tre andra ston... idag var första gången jag skulle ta ut honom från hagen.... han skulle gå ifrån sitt harem... jaa det ville han...not! men efter lite knep å knåp å hjälp av både Ella-Maire , maria å en liten pisk så.... ja då fick han lov att lämna hagen.... lagomt ömfotad åsså.... stackarn.... Ulrika ställde han på gången... å visa att han går att borsta .... å att han kan lyfta på hovarna även dom där bak... tänkte wow ..hon är modig hon... om jag hade typ 10% av det hon har ... så skulle ja va nöjd... ja nu menar jag inte typ tre hästar da... utan sättet hon har emot dom... vi har mycket att lära av henne... åter till stallgången... ja han ville väl bli borstad... men när hingsten gick förbi så ville han titta på han ... FORT!....svinga till hvudet å träffa mej såå klart på hakan.... stackars lilla hakan, men jag säger bara käkleden.... ontontont.... hummm i möra da??? kan knapt stänga truten nu... jaja.. som jag har sagt förrut... känns skönt att veta att man lever ibland... längtar tills jag lär att känna lilla plutten lite bättre... så man vet nåt om hur han funkar ...


å va hände sen... katastrof... granngårdens lilla kolsvarta ponny på typ 1m i maken kom lös... å va gjorde han.... jo han kröp in i stonas hage.... 4 ston med föl... 8 hästar... ja han jagade dom flera varv i hagen.... tills dom kom rusande mot öppningen.... å alla hann inte stanna.... tråden gick av ... varpå alla hästarna sprang ut... en flock skenande hästar som sprang ut på stora vägen...HJÄLP!!! panik... efter många om å men lyckades dom fånga in dom.... min uppgift fick bli att springa långt bort på vägen å stanna bilarna som kom... dom kör ju så jävla fort där oxå... jaja.. det verkar som det har gått bra... får väl se i möra hur fötterna mår... påt i möra igen.. hoppas jag inte åker på en snyting bara... han har en hård vänsterkrok....
Ha det gött :)
Glömde... jag lastade honom oxå ju ...vid betet.. när han skulle hem... kul...
att det funkar.... dom bara går på.... wow... troddet inte ...
Tjingeling....

1 kommentar:

  1. hualigen ja,,usch vilken tur det gick bra..
    hoppas det går bra med käken..
    kramizar Mamma

    SvaraRadera