fredag 30 oktober 2009

Äntligen är kusen besiktigad å klar... va på Färjestad i går å Nina besiktigade honom... jag va inte orolig det minsta för att han inte skulle gå igenom... inte så orolig för att han inte skulle sköta sig heller faktiskt... när Ulrika är med bli vem som helst lugn... som sagt allt gick bra... han va väl inte överförtjust över att gå in i transporten, men bara den halvdöa, nykastrerade, ettåriga, lilla ponnyn masa sig in gick han in gladeligen...

Så idag skrev vi köpeavtal & fixa försäkring...jag tycker han verkligen värd mycket mer än 130.000 mitt lilla Hjärta.. han är gooare nu än när vi börja ta in honom... han går ur hagen direkt utan att protestera.... står snällt på gången när han blir borstad, brukar ställa in honom i boxen efter han är borstad och tar av grimman... får lite mat i krubban... på med grimman å ut i lösdriften igen... han tyckte ju att det va lite lerigt i hagen... så han hoppade ju in... det gör han inte längre.. går in i hagen, vänder på han, å sen släpper... har fortfarande med nån som öppnar hagen åt oss... kanske snart kommer på knepet att ta ut honom utan att alla andra följer med... å att han vågar gå med mej fast jag håller i elstängslet... han kanske vågar, kanske är det jag som inte vågar... hummm

Skall iväg på Helloweenparty hos Fam. Tillerkvist nu.. jag å Wille.... bara brudar bjudna... han kommer va i himmelriket.... bara det inte blir killarna mot tjejerna...

Tjingling...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar