tisdag 15 september 2009

Hunden i källaren...

Tänk om man ändå visste vem/vilka som hade nåt emot en.... nä man slutar aldrig att förvånas...En mycket god väninna va här på kaffe just, hon berättade att någon hon känner hade hört av MINA grannar att dom va så trötta på mej för att jag låser in min hund i källaren när jag jobbar... hummm... nä det är ju galet... ni som känner mej vet ju att jag inte ens har en källare... å ni vet ju oxå att jag iaf kollade höjden i torpargrunden innan jag låste in honom där... ZICO är ju 72 cm i mankhöjd å torpargrunden 73 så jag anså att det var ok.... ?!?! hoppas att nån har missförstått/tagit fel på person/lr så... lr så har jag tokigare grannar än jag trodde...

Snart bär det av till jobbet... första dagen på egna ben på nya avdelningen... ska nog gå bra... man kan ju alltid fråga nån om det är nåt man undrar över... å hoppas på ett svar... alla på avdelningen har ju jobbat där i tusen år... känns tryggt tycker jag... när man jobbar kvällen vet jag att jag har max åtta patienter... samma patienter oxå...nice... en kväll på akuten kunde man ha ansvarat för 30 patienter under en kväll... ibland mer , ibland mindre... har ju varit ledig en dag nu ...å jag känner faktiskt att det ska bli roligt att åka till jobbet å se hur det är med MINA patienter... lite orolig bara ...känns som en förkylning ligger å lurar.... vill ju inte få svininfluensan, ska ju på Ladies Night på lördag...

Ha det gott!!!

Tjingling....

2 kommentarer:

  1. Vet inte riktigt hur du kan fått hunden i källaren stämpeln . Det är förmodligen 4-5 hus bort ju ..

    Trösta dej med att vi som känner dej vet att vovva inte sitter under grunden på kåken pga avsaknad av källare!!

    Vore väl annars kul å få en anmälan på sej och få visa runt myndigheten .. be dom krypa ner i "källaren " för att kolla ev spår av evakuerad jycke *L*
    Kan samtidigt tycka det är skönt att folk faktiskt reagerar . Synd bara att dom nöjer sej med att reagera hemma vid köksbordet .. Många djur ( och människor) skulle nog må bra av att vi anmäler oftare!

    SvaraRadera
  2. Ja du har alldeles rätt Ella-Marie... Jag tror att det fölk har emot mej å min jycke är att har inte får gå på minst tre långpromenader per dag... känns såå skönt att få välja själv ...å stå för det... min hund mår bra!! å han trivs!! han gillar att vara hemma... om han själv fick välja så skulle han va hemma på gården...Alltid!!!

    SvaraRadera