måndag 3 augusti 2009

flyttat hästen...mm...mm

Ja då flyttade vi mitt hjärta till en annan hage igår... det gick jättebra... nu vet jag att han är ledbar...HiHi... nu mina vänner står han i hagen närmast vägen... dom är tre stycken å min är den snyggaste/minsta/den enda med en stjärna i pannan/å inte fux... så åker ni förbi Ask står han precis i början på raksträckan efter :)
Pratat med Sofie Niklasson idag... ska få köpa lite hästprylar av henne...bättre begagnat... vill ju inte köpa allt nytt så här i början... bra att skapa sig en kontakt oxå med nån mer som haft unghäst... tror att jag kommer att behöva råd... kommer väl att ha U på snabbknappen på mobilen oxå... ååå måste fota honom lite oxå ...han växer ju som bara den....

Idag blir det en extratur på akuten... nön som ä sjuk... jag hade ju två dagar ledigt... det är ju onödigt... så...15-22 i luckan...

Har bakat en kladdkaka...mumms... Leilas segaste...väntar på fru Kåberg som skall komma på lite kaffe...efter det att doktorn gipsat Ellens handled, bruten efter att han ramlat av kusen.... en radius skena ...kunde ha lagt den innan kaffet ... men jag har inget gips hemma...

Mellan raderna har Kevin blivit förvisad till trapparresten... varit arg/galen/tokig... slagit leksaker i väggen...i hans nyrenoverade rum!!! jag blir galen!!! vad göra??? förslag någon??? blocket kanske... vi har lagt ut lite grejer där nu ... kanske kan komplettera med en liten ettrig snart 5årig lintott ...

skönt att jobba lite tror jag... kan jag behöva...

Tjingling....

2 kommentarer:

  1. Hej!! Kul att läsa din blogg, känns som om det vore väldigt kul att träffat!! vi kan väll ringas någon dag! Hälsa fru kåberg!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. jess det måste vi... kanske en krogrunda vore på sin plats...

    SvaraRadera