onsdag 8 juli 2009

När jag blir stor

När jag blir stor ska jag köpa hästar. Jag ska bli ridlärare, eller bonde och bo ute på landet.När jag blir stor ska jag skaffa barn och en man. Min man ska ha ett yrke som heter magister. På fritiden ska vi rida. Vi ska ha en bil. Om vi får en flicka ska hon heta Sofia. Om det blir en pojke ska han heta Dennis. Vi ska bo i ett rött och vitt hus och ha ett stall. Vi ska ha ett blomsterhus. Och vi ska ha en hund och han ska ha en hundkoja. Den ska vara röd. Vi ska köpa en husvagn. Då ska vi ta med husvagnen till sommaren. Min man ska heta Risto. Jag ska vara snäll mot mina barn. Mina barn ska få varsin guldhamster.

Therese Haraldsson åk 3 Södraskolan i Grums.

Denna lilla uppsats hittade jag i min svenskbok från åk3 ... ja man kan ju se vilka som var mina "idoler" Magister=Gunnar Gelin... Dennis... Kompis till mamma & pappa.... Ridlärare... Anna-Lena... Sofia , det var säkert för att syrran heter det i andranamn.... å Risto.... min.... morbror...

Sen kan man ju se vad jag ville ha.. materialist redan då.... är väl som pappa antar jag... flest grejer när man dör, vinner. Jag ville typ ha en hund, häst, guldhamster, husvagn, hus, stall, bil, hundkoja, blomsterhus?!?...

tror ni jag var ovän med mina föräldrar om något när jag skrev detta??? jag ville säkert ha en hamster till...typ efter den tredje dött... å detta ville säkert inte dom....HiHi

Ha en bra dag... snart kommer Anna hit, en kollega & nyfunnen vän från Säffle...

//Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar