onsdag 10 juni 2009

Från bal till svindyrt vetrenärbesök

Då har man lekt mästerfotograf oxå... kul... det va i måndags när min lilla-lilla syster hade gjort sig fin inför studentbalen... Hon tar studenten i morgon, uuuu va stor hon blitt å frisör har han blitt oxå...love you sys!!! Jag ville åsså bli frisör nä jag va yngre... å ridlärare så klart... Anna-Lena var ju min stora idol... tillsammans med Transdans. Jag blidde iaf en syster... nu är jag både storasyster och sjuksyster...HiHi...

Var hos hjärtat idag igen...puhh han blev biten i flanken i fredags... ser inte bra ut han är göööör svullen åsså vätskar det jättte mycket... hummm mitt lilla hjärta... På tal om sjuka djur....*ARG* jag var hos vetrenären med ZICO idag.. han är lite inkontinent å så tycker jag det luktar lite illa ibland.... så jag bestämde mej för att åka till Solstaden med han... ajajaj va dyrt... 1900 riksdaler för att ta ett blodprov och ett urinprov...Jag förklarade att hans problem började i samband med att han blev kastrerad för 1,5 år sen... blodprovet hon tog.... vet ni va det va.... T4 och TSH... å jag som är inom sjukvården vet att detta är hormoner som utsöndras från sköldkörtel å typ från ett lite ställe i hjärnan för att stimulera den där körteln ... humm å sen nääär sitter detta i testikel... va vet ja... det kanske den gör hos hundar.... gömde att säga att det kostade 850 kronor bara för det blodprovet.... Jag blev både arg för ekot i min plångbok men oxå för att det är så dyrt att man kan undra hur de som tex är arbetslösa lr kanske sjukskrivna gör när deras hundar blir sjuka... absolut inget emot arbetlösa å sjukskrivna... men jag vet att ersättningen är inte hög.... å vidare kan man undra om dom utnyttjar situationen å gör mer än vad som problemen kräver egentligen... kvällen är här jag är trött...grabbarna sover.... (inte han som varit på Sverige-Malta)... vinglset väntar nere i soffan.... å ZICO droppar fortfarande...


//Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar