lördag 28 november 2009

Loppisdag

ååå va skönt... helg... började helgen hos Elin & Basti ...å lilla Lilly så klart, vikken gooing.. somnade på min arm..goosigt... käka pizza och drack vin... en bra början på helgen :)

i morse åkte Henka å grabbarna till Billerudshallen... mamma fick åter igen en sovmorgon... vaknade med ett ryck!!! loppisdag!!! ringde systeryster... 5 minuter senare hämtade jag upp Malla & Axel... åkte till loppis i Grums... innanför dörren där står en kista som jag så gärna vill ha... BUD har det stått som pris... hum va ska/kan man lägga i bud på en gigantisk kista från artonhundrakallt??? 600 va ett skambud tyckte vi förra helgen så vi vågade aldrig lägga det... har ju nyss blivit ratade på ett bud vi lagt... iaf idag... stod det inte längre bud... det stod 500:- what!!! med en sekunds fördröjning stegade jag upp för trappan till gubben som hart... -Jag tar kistan där nere!!! Ska du ha kistan ? sa han något förvånad... -JA... det slutande iaf med att han hämtade sin lastbil hemma och körde hem den till Nygatan åt mej... Jippi... å två fotöljer och en byrå åt syrran... FYND... efter detta bar det av till Slottsbrons enda loppis.... efter en gamal rostig krok... ja krok... den fanns kvar som tur va *I* 20 spänn, vad hittade jag högst upp i det gamla huset... om inte en stege... som jag så gärna vill ha... Henka tog 130 spänn med sig å hämtade stegen och en liten byrå... kanske inte va den snyggaste stegen... men den va iaf lång...
summasumarum... en riktigt bra loppisdag...

14.30 hade vi kalas för Kevin på nöjesfabriken... Leklandet... det va verkligen bra... alla lekte och hade roligt i tre timmar , käkade pannkakor så det stod härliga till... å mamma behövde inte städa efteråt... det va värt pengarna... och Kevin va helnöjd, somnade som en stock när vi kom hem...

Nu ska ja å Henke googla lite...

Tjingling...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar